niedziela, 30 stycznia 2011

w opozycji do cyfraków

ciemnia optyczna, pinhole, camera obscura czy też kamera otworkowa - jak zwał tak zwał. zbudowałem, przetestowałem i działa. zapraszam do obejrzenia

Camera obscura
może nie jest zbyt estetyczna, ale za to światłoszczelna i wieloformatowa, a co dla mnie najważniejsze nie kupiona lecz własnoręcznie zbudowana
 średnica otworka wynosi 0,3mm - wiertło o takiej średnicy można kupić na Allegro bez problemu
wymagana jest dość duża siła docisku tylnych drzwi aby kamera nie przepuszczała obcego, zewnętrznego światła dlatego zastosowałem solidne klamry
 okienka z czerwonej folii aby nożna było podglądać numer kolejnej klatki w zwykłym dziennym świetle. są dwa - jedno do formatu 6x9 a drugie do formatów 6x6 i 6x12cm
dzięki regulowanym przegrodom możliwe jest naświetlanie w trzech formatach - 6x6, 6x9 i 6x12cm

poglądowy projekt wg którego zbudowałem ten aparat poniżej - w praktyce powstał większy i solidniejszy ale rysunek miał być tylko wstępnym szkicem ostatecznej kamery

parę przykładowych obrazków wykonanych przeze mnie tym specyficznym aparacikiem






oraz na kolorowym negatywie jako "kawałek domu" który w końcu nie ujrzał światła dziennego i pozostał w archiwach



1 komentarz:

  1. pomysł na otworie zacny!! Moje tez robiłem samodzielnie! Tyle ze nie przewijane a na kasety 6x9 oraz podwójna panorame o całkowitej długości 30 cm

    OdpowiedzUsuń