czwartek, 8 października 2015

do trochę większej zabawki

jakiś czas temu udało mi się kupić obiektyw do wielkiego formatu. może nie jest to obiektyw który ma pod sobą wszystkie inne szkła do kamer 4x5 cala, ale jednak się skusiłem. dostałem go w komplecie z innymi rzeczami i to również mnie ostatecznie zachęciło do jego nabycia. poza tym jak to się mawia - taki kolekcjonerski zestaw. pudełko oryginalne, pierścień mocujący, zaślepka - wszystko jak lubię. do czego też mam go podpiąć, więc pozostało tylko używać 

Schneider - Kreuznach Angulon 90mm f=1:6,8 w migawce Synchro - Compur - P 

stan techniczny bardzo dobry - szkła czyste, bez rys, migawka Compur pracuje poprawnie w całym zakresie. do strony wizualnej można się doczepić - obudowa migawki ma na obwodzie nieco złuszczoną farbę, a na listkach przysłony widać niewielkie ślady smaru. będę mieć więcej czasu i lepsze zaplecze do pracy to się tym zajmę - póki co musi być tak jak jest
nr seryjny tego egzemplarza Angulona to 7253269
migawka funkcjonalna w całym zakresie oczywiście - od czasu 1 sek. do 1/500 sek. oraz czas B

przysłonę możemy regulować w zakresie od f=6,8 do f=32 - taka norma dla wielkiego formatu (ale nie za wielkiego - 4x5 cala) 
miejsce produkcji też zaznaczone i dobrze widoczne - to coś jak metka na ubraniu z dobrego sklepu odzieżowego

nr seryjny samej migawki Synchro - Compur - P to 8770500. mimo że jest słabo widoczny na zdjęciu (na żywo widać go lepiej) to można go odczytać
przykładowych zdjęć z tego szkła można oczywiście szukać i znaleźć w sieci - u mnie póki co musi poczekać...

1 komentarz: