niedziela, 13 maja 2012

sonnarowe

zanim przejdę do prezentacji naszych najnowszych aparatów fotograficznych chciałem pokazać jeszcze kilka zdjęć które udało mi się zrobić przy pomocy zestawu pokazywanego tutaj - a dokładnie chodzi mi o Pentacona Six z obiektywem Sonnar Carla Zeissa 180mm MC. pierwsza rolka pokazała mi tylko, jak właściwie mam obchodzić się z tym dużym i ciężkim obiektywem przypiętym do również niemałego korpusu by zdjęcia były poprawnie eksponowane (przy takiej ogniskowej i jednocześnie dużej masie zestawu całkiem łatwo o poruszenie zdjęcia nawet przy stosunkowo krótkich czasach naświetlania). generalnie jednak pod względem ostrości, oddania barw i ich nasycenia, kontrastu czy pracy pod słońce obiektyw pokazał się z najlepszej strony (czego nieskromnie mówiąc się spodziewałem - w końcu to najnowsza i najbardziej dopracowana wersja tego szkła). same zdjęcia nie są jakieś szczególne, ale dzięki nim wyklarowała mi się decyzja o wyborze sprzętu jaki wezmę w tym roku ze sobą na urlop







1 komentarz: