środa, 23 listopada 2011

Photax Boyer VIII

podobny model z naszej kolekcji aczkolwiek inny pokazywałem już na stronach tego bloga w kwietniu w tym miejscu. teraz kamera nieco bardziej zaawansowana i jednocześnie młodsza. zapraszam

Photax Boyer VIII
wizualnie to bardzo zbliżony model do starszego brata. na pierwszy rzut oka różni ich przede wszystkim frontowa część obiektywu oraz kolor pokrętła do przewijania filmu

poza wymienionymi różnicami są to właściwie te same aparaty. ten pokrótce opisywany tutaj jest nieco bardziej rozwinięty technicznie. jest to model Photax II typ VA. model ten produkowany był w latach 1955-1961
okienko na tylnej klapie do podglądu numru klatki jest takie samo jak w poprzednim Photaxie

drugi egzemplarz z kolekcji jest w bardzo dobrym stanie wizualnym i takim samym technicznym. kupiłem go z uszkodzoną migawką lecz prostota jego mechaniki pozwoliła mi na samodzielne przywrócenie go do sprawności
wnętrze jest tak proste jak w naszym rodzimym Druhu
mówiąc o bardziej zaawansowanej części tej kamery w stosunku do poprzednika, miałem na myśli migawkę. ta wyposażona jest już w trzy (a nie dwa) czasy jej otwarcia i są to 1/25sek, 1/100 sek oraz B. skromna optyka w stanie idealnym - udało mi się ją ładnie wyczyścić, a brak powłok pozwalał na użycie innych środków do uzyskania takiego efektu niż w przypadku nowszych i bardziej zaawansowanych obiektywów
kamera z naszego zbioru ma nr seryjny 378994. jest to oczywiście tak jak starszy brat konstrukcja francuska. na stronie w sieci znalazłem informację iż jest to aparat na filmy typu120 ale mnie osobiście wydaje się, że jest on przystosowany do materiału typu 620
na tylnej ściance znajdują się m. in. informacje o miejscu produkcji kamery oraz formacie naświetlanej klatki (przynajmniej tak mi się wydaje ponieważ nie znam francuskiego)
nie robiłem jeszcze zdjęć tymi aparatami choć jak oglądałem jakieś przykładowe fotografie w sieci wykonane tymi modelami wyglądały mocno zachęcająco. może i na nie w końcu przyjdzie kolej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz