niedziela, 1 kwietnia 2012

trochę nietypowo

po dłuższej przerwie prezentację nowych elementów kolekcji zacząłem od Holgi. teraz czas na coś nietypowego jak na tą stronę, bo do tej pory nie było nic (za wyjątkiem wpisu o przedmiotach jakie kiedyś miałem, a obecnie posiadają już nowych właścicieli) na ten temat, a i teraz nie będę się za bardzo rozwodził. chodzi tu o powiększalnik - udało mi się zdobyć niemal identyczny zestaw którego sprzedaży ogromnie żałowałem. teraz to się już zmieniło, bo udało mi się go odzyskać. przedstawiam najlepszy polski powiększalnik - Krokus 69s Color

Krokus 69s Color

kiedyś wspomniałem o nim tutaj. myślę, że tego kompletu już tak łatwo się nie pozbędę mimo, że jest to nasz w sumie trzeci powiększalnik
zakupiłem go niedawno wraz z innym sprzętem fotograficznym (nota bene od bardzo ciekawego człowieka) jaki jeszcze mam zamiar tu pokazać. powiększalnik ów jest przystosowany do wykonywania odbitek z negatywów zarówno małoobrazkowych jak i średniego formatu - maksymalnie 6x9 cm (stąd też nazwa). co ciekawe i cieszące mnie niezwykle to fakt, że oprócz głowicy z kondensorem wykorzystywanej głównie do papierów stałogradacyjnych w komplecie jest także trudna do zdobycia głowica filtracyjna Krokus GFA, która umożliwia pracę na popularnych i łatwo obecnie dostępnych papierach zmiennogradacyjnych
oprócz samego powiększalnika z dwoma głowicami zakupiony przeze mnie zestaw składa się w sumie z kompletnego wyposażenia ciemni. maskownicy, transformatora, zegarów ciemniowych, obiektywu Janpol, zestawu trzech obiektywów PZO o różnych ogniskowych - Mikar, Emitar i Amar, światłomierza i innych drobnych elementów. oprócz tego otrzymałem też koreksy, kuwety, termometry, lampę ciemniową, ramię do reprodukcji i parę jeszcze innych mniej lub bardziej przydatnych rzeczy. teraz tylko pozostało odbijać na papierze

jako, że miejsca w mieszkaniu coraz mniej to podjąłem trudną dla mnie decyzję o wywiezieniu zdecydowanej większości sprzętu fototechnicznego do domu w którym mieszkałem poprzednio - wiem, że tam będzie miał dobre warunki i jakby nie patrzeć w każdej chwili mogę mieć do niego dostęp w przeciągu 1,5 godziny więc mimo dylematu - zdecydowane... teraz tylko się z tym wszystkim zabrać?!?!? 
łatwo nie będzie - to pewne!
do szybkiego

2 komentarze:

  1. jeju .... marzy mi się taki sprzęt... w ogóle osprzęt do ciemni... ciężko jest dostać cały sprzęt?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. generalnie jeśli chodzi o zakup kompletu do ciemni to nie ma tragedii. jak ze wszystkim - trafiają się lepsze i gorsze okazje. jakby co służę pomocą. pozdrawiam.

      Usuń