środa, 4 kwietnia 2012

powtórka z rozrywki

nawet nie byłem świadomy, że prezentowałem już tutaj aparat który za chwilę pokażę - przypomniałem sobie o tym na chwilę przed napisaniem tego tekstu - chodzi o model Praktici MTL5 który był pokazany przeze mnie pod tym linkiem. skoro jednak przygotowałem już fotografie to je zamieszczę chociażby z tego względu, że ten dzisiejszy egzemplarz nieznacznie różni się od tamtego i posiada zupełnie inny i o wiele ciekawszy obiektyw

Praktica MTL5 + Carl Zeiss Jena Biotar 58/2 T
jako, że opis analogicznej kamery już był, dlatego ograniczę się tylko do różnic pomiędzy tą i tamtą Prakticą - otóż ten egzemplarz posiada samowyzwalacz (tamten nie) i czcionka jaką napisana jest nazwa modelu jest inna - w tym napis "MTL5" jest jakby wygrawerowany i pomalowany na czarno, natomiast w tamtym bardziej wyglądało to jak naklejka z nadrukiem która została naklejona na korpus w specjalnie do tego celu przystosowanej ramce. i to wszystkie różnice w sumie...








ten nasz aparat ma przypięty wspaniały, zeissowski obiektyw standardowy o nazwie Biotar. ogniskowa wynosie 58mm, a maksymalny otwór względny to f=1:2 
szkiełko oczywiście wyprodukowane w Niemczech w zakładach Carla Zeissa
zachowane jest w stanie bardzo dobrym za wyjątkiem najbardziej frontowego pierścienia w który wkęrca się filtry - z niego zeszła czarna farba i jest nieco przygnieciony z jednej strony - nawet nie sprawdzałem czy da się w niego mimo to wkręcić filtr
wielolistkowa przysłona działa perfekcyjnie. powłoki są nienaruszone, soczewki czyste, bez rys, grzyba czy kurzu pomiędzy nimi. nr seryjny naszego Biotara to 3951833

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz