niedziela, 19 maja 2013

zapowiedziany DREAM TEAM

wydłużyła się to moja zapowiedziana prezentacja, ale w końcu miałem urlop i najpierw nie było mnie w Polsce, a później jak już w Polsce byłem to nie byłem w domu i tak to się wszystko w czasie rozciągnęło... poza tym miałem nadzieję, że uzyskam trochę informacji na temat tego co chcę tu pokazać z kolekcjonerskiego forum ale nie dowiedziałem się za wiele. może ktoś z Was będzie umiał mi pomóc i podać jakieś dodatkowe informacje na temat tych pięknych obiektywów? 

to co chciałbym wiedzieć - co to dokładnie za szkła (w przypadku gdzie tego nie wiem), gdzie i do jakich kamer lub urządzeń były wykorzystywane, z jakich lat lub okresu mogą pochodzić oraz jaka może być ich szacunkowa wartość wg Waszej wiedzy. 

czekam na wszelkie informacje i nie ukrywam, że liczę na Waszą pomoc, a teraz już zapraszam do delektowania się...


Voigtlander & Sohn Braunschweig Wien

Voigtlander i wg mnie to Rapid Rectilinear (czy to to samo co Euryscope?). ogniskową i światłosiłę wyznaczę w najbliższym czasie. nr seryjny 25599. jest także wygrawerowana cyfra 4. oprócz tego napis - Voigtlander & Sohn Braunschweig Wien (niestety brak blaszek przysłaniających)








Petzval - brak oznaczeń

jest to konstrukcja obiektywu typu Petzval i tego jestem pewien ale nic więcej o nim nie wiem - brak na nim jakichkolwiek opisów i oznaczeń (niestety brak blaszek przysłaniających)








Tachyskop C20 F=14cm  
to obiektyw również konstrukcji Petzvala bez przysłony. nie wiem do czego mógł być wykorzystywany (może do Tachoskopu jak sugeruje nazwa na tubusie - a jesli tak to czym dokładnie jest ów Tachyskop? czy to rodzaj Lantarna Magica?)










Hermagis 
obiektyw z wbudowaną, kołową, obrotową przysłoną. nr seryjny 21634. napisy na tubusie to - Obt. Fab. B. s.g. d.g. Paris












Weitwinkel - Aplanat (Extra Rapid) Carl Grundmann Leipzig
o tym obiektywie nie wiem niczego oprócz tego iż to produkcja firmy Weitwinkel i to konstrukcja Aplanat (Extra Rapid) - napisy na tubusie poza tym grawer - Carl Grundmann Leipzig i nr seryjny 5182. przysłona jak w Hermagisie











Voigtlander & Sohn Braunschweig Anastigmat IV
kolejny Voigtlander - tym razem mniejszy gabarytowo - Voigtlander & Sohn Braunschweig. nr seryjny 42589. Anastigmat IV, światłosiła f=1:12,5. oprócz tego jeszcze grawer - D.R.P. 56109 No. 7 (niestety brak blaszek przysłaniających)









Objectivsatz II
ostatni to zestaw w ładnej szkatule z wymiennymi soczewkami (wg mnie to obiektyw symetrycznej konstrukcji w którym możemy zmieniać ogniskowe wykorzystując różne soczewki w różnych zestawieniach - ale oczywiście mogę się mylić). ten ma wbudowaną przysłonę pierścieniową, irysową wyskalowaną od 1 do 7. na tubusie napis - Objectivsatz II. soczewki mają naniesione wartości od 15 do 75











to wszystko co udało mi się ostatnio zdobyć z zabytkowych "szkieł". 
pozdrawiam i z góry dziękuję - będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje na ich temat

na dzisiaj to wszystko - wkrótce prezentacja nowych kamer w kolekcji oraz sporo nowych zdjęć z Londynu i górskiego wypadu na "majówkę" - już teraz zapraszam gorąco do zaglądania!
do szybkiego... 
 

1 komentarz:

  1. Cześć, czy z biegiem czasu udało się ustalić tożsamość obiektywu "Petzval - brak oznaczeń"? Ciekawi mnie czy to w ogóle możliwe? Mam podobny obiektyw, z tym że nie mam pierścienia mocującego, za to komplet przysłon Waterhouse. Też bez oznaczeń. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń