niedziela, 10 grudnia 2017

sezon zimowy w Beskidach

około trzech tygodni temu wybrałem się otworzyć zimowy sezon górski w pobliski Beskid Żywiecki. wybór padł na Rycerkę Górną, Wielką Raczę i Przegibek. po raz chyba już trzeci z rzędu z wierzchołka Wielkiej Raczy (z tej niewielkiej wierzy widokowej) widziałem jedynie - i to słabo - zarys schroniska oddalonego od niej o około 60-70 metrów. no cóż, ostatnio ten szczyt nie jest dla mnie najłaskawszy pod względem widokowym. poprzednie razy wyglądały mniej więcej jak tutaj. tym razem było podobnie ale i tak było warto. 

Beskid Żywiecki - Rycerka Górna - Wielka Racza - Przełęcz Przegibek - Rycerka Górna - 18.11.2017 r.

wszystkie poniższe zdjęcia robione tylko i wyłącznie telefonem Nokia Lumia 920

klimat schroniska jak zawsze tam fajny, śniegu sporo ale do schroniska przetarty. nieco gorzej ale też nie tragicznie było już na odcinku do Przegibka
dochodząc do przełęczy pogoda zaczynała się delikatnie klarować. na samym Przegibku było już nawet bardzo słonecznie!


schronisko jest bardzo ładnie umiejscowione - wręcz schowane w ustronnym miejscu. jak ktoś jeszcze nie był to polecam - naprawdę fajna miejscówka z pięknymi panoramami na góry

po wypiciu obowiązkowej, schroniskowej kawy wyszedłem jeszcze tylko na Bendoszkę - wierzchołek z Jubileuszowym Krzyżem Ziemi Żywieckiej. przy schodzeniu wyłonił się zza chmur piękny Wielki Rozsutec i Mała Fatra

z Przełęczy Przegibek do Rycerki Górnej jest już blisko - około 1,5 godziny wg oznaczeń szlaku ale w praktyce idzie się krócej. takim to sposobem zafundowałem sobie spacer na rozpoczęcie sezonu zimowego w polskich górach. 
już za moment króciutka relacja z ostatniego mojego wyjazdu w Tatry Wysokie - zapraszam już teraz!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz