niedziela, 10 lipca 2016

"dziewiętnastka" again

ten aparat nie jest tak rzadki jak jego siostrzana "osiemnastka", niemniej jednak nie jest to również model bardzo popularny - szczególnie w wersji z tym obiektywem. 
tego Zenita opisywałem już jakiś czas temu tutaj lecz tamten egzemplarz był z tym gorszym i bardziej powszechnym obiektywem - Heliosem. tym razem przyszedł czas na model z zacnym Zenitarem-M. zapraszam do obejrzenia posiadanego już od dłuższego czasu Zenita 19, który przyjechał do mnie z Wielkiej Brytanii dzięki Lidii i Nikodemowi 

Zenit 19 + Zenitar-M 50 mm f=1:1,7,
tego modelu zostało wypuszczone z fabryki KMZ niemal 122 tysiące sztuk (dokładnie 121993). produkcja tej kamery miała miejsce w latach 1979-1987 aż do zamknięcia fabryki w Krasnogorsku 
bliźniaczy model o którym wspomniałem już wyżej to opisywana tutaj przeze mnie dość dawno temu "18-ka" - krótka recenzja pod tym linkiem


więcej opisu jest tutaj zupełnie zbędne, ponieważ jak zamieściłem link powyżej ten model był już prezentowany na stronach tego bloga i dublowanie opisu byłoby bezsensem



napiszę tylko, że egzemplarz jest ładnie zachowany, całkowicie sprawny technicznie i ma nr seryjny 81027678





Zenitar-M o ogniskowej 50 mm i światłosile f=1:1,7 ma natomiast nr seryjny 821508. nie jest to ten sam obiektyw co w mojej "18-stce" - proszę zwrócić uwagę, że tamten model Zenitara ma powłoki oznaczone na czerwono literami "ME"!




teraz to wszystko - taki szybki wpis "na rozruch" znów po dłuższej przerwie i mojej nieobecności na łamach tego czasami zaniedbywanego bloga.
do zobaczenia wkrótce! 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz