niedziela, 30 września 2012

ksiązki bardziej "dla ciała"

oprócz naszej niewielkiej, bo niewielkiej ale permanentnie rozrastającej się biblioteczki z albumami fotograficznymi (te które zostały pokazane na blogu to nie wszystkie książki w tej tematyce które posiadamy) ostatnio postanowiłem, że chcę zdobyć parę pozycji dotyczących fototechnicznych zakupów. i tak zacząłem szukać, pytać i w końcu udało mi się zdobyć co nieco. pierwszym moim zakupem był katalog obiektywów autorstwa Günthera Kadlubek i Rudolfa Hillebrand pt.: "Kadlubek's Lens Catalogue". w książce tej znalazłem formularz zamówieniowy na najsłynniejszy katalog kamer fotograficznych tych samych autorów czyli popularny w Polsce "Katalog Kadłubka". wysłałem zamówienie, zrobiłem przelew do Niemiec (wszystko z pomocą jak zawsze uczynnego i wyrozumiałego Wujka Mirka bez pomocy którego nie potrafiłbym załatwić już niejednej sprawy wymagającej znajomości języka niemieckiego - ogromnie Ci dziękuję Wujku za każdą pomoc której mi nigdy nie odmówiłeś i zawsze znajdowałeś dla mnie czas). ostatecznie okazało się, że katalog już został wyprzedany i nie ma możliwości jego zakupu bezpośrednio z Niemiec. tak więc zacząłem dalsze poszukiwania. w międzyczasie kupiłem inny krótszy katalog z cenami aparatów również Kadlubka, parę broszur oraz świetny aczkolwiek mniej obszerny katalog autorstwa państwa McKeown's (ja mam wydanie dziesiąte, a ostatnim jakie się ukazało było dwunaste). ostatecznie udało mi się pożyczyć od znajomego i zaprzyjaźnionego pasjonata fototechniki upragniony katalog który wstępnie chciałem kupić bezpośrednio z Niemiec. w końcu miałem w domu tą prawie 1000-stronicową "cegłę". coś trzeba było wymyślić. oddałem tą książkę do skopiowania (wcześniej przekopałem sieć czyli Allegro, eBay'e, Amazona itp. - nigdzie było tego o co mi chodziło). więc postanowione - ksero. oddałem, skserowali i w wyniku tego zapłaciłem. kilka dni później na polskim Allegro pojawił się ów katalog - byłem wściekły, że tyle przebrnąłem "zachodu" a tu nagle pojawia się ta pozycja niemal "pod nosem". mimo wszystko zdecydowałem się i kupiłem ją - teraz mam oryginał w rewelacyjnym stanie - niemal jak nowa (w tym poście zamieszczone są jeszcze skany pożyczonej książki - gdy przygotowywałem te zdjęcia mój katalog dopiero był w drodze pocztowej do mnie). cieszę się mimo wszystko - mam teraz kilka pozycji które nie tyle pomogą w ustalaniu ewentualnej ceny ale po prostu choćby w identyfikacji czy możliwości w zapoznawaniu się z nieznanymi mi dotąd modelami kamer 








jakby ktoś z Was potrzebował czegokolwiek w któregoś z w/w katalogów piszcie śmiało - pomogę lub nawet zeskanuję i wyślę odpowiednią stronę dotyczącą modelu kamery o którą akurat Wam chodzi - nie ma żadnego problemu 

na koniec zdjęcie jednej z pierwszych stron z katalogu "McKeown's Price Guide to Antique & Classic Cameras". bardzo mi się spodobało to prawo dlatego zamieszczam je tutaj - niech będzie jako pointa dla tego wpisu :-)


do szybkiego - wkrótce dalsze nowe wpisy. wreszcie mam już przygotowane zdjęcia tego co mam jeszcze do zaprezentowania więc myślę, że teraz będzie już naprawdę łatwiej z zamieszczaniem tu kolejnych artykułów. zapraszam serdecznie do zaglądania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz