piątek, 1 listopada 2019

z Drezna

znów była przerwa w publikacjach choć ponownie mówiłem i myślałem sobie o systematyczności, zamieszczaniu wpisów co najmniej raz w tygodniu i po raz kolejny wyszło jak zwykle. życie... no cóż, jestem jednak i dzisiaj chciałem pokazać całkiem ładną kamerę z Drezna - zapraszam do obejrzenia Exakty Varex IIb  

Exakta Varex IIb + Carl Zeiss Jena Pancolar 50mm f=1:2 

aparat kupiłem już jakiś czas temu - miał zaciętą migawkę lecz udało mi się go doprowadzić do pełnej funkcjonalności. kamera ta była produkowana w okresie od września 1963 roku do sierpnia roku 1967. numery seryjne zawierają się w przedziale 1005000 do 1125761 - ten egzemplarz jest więc gdzieś z końcówki okresu produkcyjnego

aparat łanie zachowany z kompletnymi i nieuszkodzonymi okleinami, bez większych śladów niewłaściwej eksploatacji

kamera ta posiada wymienne układy celownicze - ten egzemplarz ma zamontowany pryzmat pentagonalny lecz są dostępne również inne układy jak np. kominki czy celowniki sportowe
zakres pracy migawki zawiera się w przedziale od 1/1000 sek. do 1/30 sek. - to tak zwane czasy krótkie oraz czasy długie z możliwością naświetlania aż do 12 sek. do tego kamera oferuje również czasy B i T


egzemplarz z naszej kolekcji ma nr seryjny 1093912. aparat ten wyposażony jest w migawkę płócienną o przebiegu poziomym

owa kamera dostępna była z różnymi obiektywami (Oreston czy Tessar) lecz ten z zakupiłem z zeissowskim Pancolarem o ogniskowej 50 mm i światłosile f=2 oraz o numerze seryjnym 7179423
mocowanie obiektywu bagnetowe, spust migawki po lewej stronie oraz trzy gniazda synchronizacyjne dla lamp błyskowych

sam obiektyw zachowany jest również w bardzo ładnym stanie, całkowicie funkcjonalny, sprawny i ładnie rysujący bez rys czy pleśni w jego wnętrzu
do tego fajnie działające i obrazujące zakres głębi ostrości ruchome "strzałki" prezentujące co i gdzie będzie ostre na tworzonej fotografii - lubię ten gadżet w tych obiektywach 
uzupełnieniem kamery oryginalne akcesorium - dekielek na obiektyw oraz piękny, skórzany futerał

poniżej kilka zdjęć wykonanych przeze mnie dokładnie tym prezentowanym tutaj dzisiaj zestawem.  z tego co pamiętam to negatyw Ilford HP5+ wołany w starym Rodinalu, skan na Epsonie V700 - jak zwykle



do zobaczenia wkrótce - a w najbliższym czasie będzie trochę z innej beczki choć nie całkiem obcej dla tych z Was którzy tutaj zaglądali lub zaglądają co jakiś czas...
do  szybkiego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz