sobota, 23 grudnia 2017

jakoż zapowiedziałem

tak jak wspominałem kilka wpisów wcześniej - czas powrócić do fototechniki (choć zdjęcia z gór i inne oczywiście również będą się tutaj nadal pojawiać). oprócz samego "powrotu" do treści to chciałem również spróbować nieco innej formy prezentacji sprzętu. o niej również już pisałem i Ci którzy śledzą tego bloga na bieżąco to pewnie wiedzą, że planowałem przy pokazywaniu sprzętu zamieszczać mniej opisów - wszelkie informacje dotyczące kamer fotograficznych są powszechnie dostępne w sieci i trochę te moje opisy były po prostu powielaniem tego co bez najmniejszego problemu można w necie znaleźć. oprócz tego będzie to dla mnie nieco motywujące - szybciej będę mógł zaprezentować cały zaległy do pokazania sprzęt - robienie opisów jest chyba najbardziej czasochłonną częścią tego procesu. 
dobra - tyle tytułem wstępu. dziś czechosłowacki TLR - najnowszy, najświeższy, najbardziej zaawansowany i chyba najpiękniej zachowany ze wszystkich moich Flexaretów. 
zapraszam do obejrzenia.

Flexaret VII + komplet akcesoriów 
Flexaret VII, a właściwie to dokładnie model VIIa - ostatni z produkowanych z migawką Pentacon-Prestor. Aparat produkowany w latach 1966-1971. Komplet oryginalnych akcesoriów bardzo uatrakcyjnia cały zestaw


typowy układ celowniczy może być również przeobrażony w celownik sportowy - chyba nigdy z tego nie korzystałem, ale jak wiadomo nie tylko w tej kamerze to rozwiązanie było stosowane
ramka redukcyjna i dodatkowy wizjer pozwalają na fotografowanie na filmach małoobrazkowych typu 135



kamera fotograficzna jak i wszystkie akcesoria przepięknie zachowane - niemal bez śladów użytkowania. sam naświetliłem tym aparatem chyba tylko dwie rolki slajdu. ten dokładnie egzemplarz ma nr seryjny 8-197573



model VII jako chyba jedyny z całej rodziny aparatów które mają sprzęgnięty przesuw filmu z naciągiem migawki ma możliwość wykonywania wielokrotnej ekspozycji






obiektyw roboczy to Belar o ogniskowej 80mm i f=1:3,5 o numerze seryjnym 197318 - migawka jak wspominałem wyżej to Pentacon-Prestor z czasami z zakresu od 1/500 sek. do 1 sek. oraz czas B. mechanizm znany we Flexaretach "automatyki programowanej" - przesuw par ekspozycyjnych w pewnym zakresie przy stałej ilości światła padającego na materiał naświetlany - tutaj również jest zastosowany






obiektyw górny - celowniczy - o tych samych parametrach co roboczy. jego nr seryjny 104602



wnętrze aparatu również jak nowe i to bez najmniejszej przesady - nieskromnie napiszę, że to naprawdę najlepiej zachowany egzemplarz jaki kiedykolwiek widziałem tego modelu kamery fotograficznej
matówka jak w większości wiekowych TLR-ów od Czechów przybiera barwę żółto-bursztynową. nie rozkręcam go jednak żeby to czyścić - mam czym fotografować a ten aparat pozostanie totalnie nienaruszony



powyżej zestaw oryginalnych akcesoriów, a poniżej kilka zdjęć wykonanych dokładnie tym pokazywanym tu egzemplarzem na jakieś wycieczce w Beskid Śląski na Błatnią
slajd lecz nie pamiętam jaki (najprawdopodobniej Provia 100F), wywołanie w Tetenalu i domowym procesie E-6 w Jobo CPA. skan Epson V700 Perfection

to wszystko ode mnie na temat tego pięknego i wyjątkowego aparatu - do zobaczenia wkrótce!

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz